کامپیوترهای جدید NUC X15 و NUC X17 با کیس بسیار باریک معرفی شدند
نوشته شده توسط : مهدی فتح اله زاده

شرکت Minisforum به تازگی کامپیوترهای جدیدی با کیس بسیار باریک معرفی کرده است که طراحی جذابی دارند و از سخت‌افزار کلاس لپ‌تاپ بهره می‌برند.

کامپیوترهای NUC X15 و NUC X17 هر دو به پردازنده‌های نسل‌یازدهمی سری Tiger Lake اینتل مجهز شده‌ و بر پایه‌ کیت لپ‌تاپی Intel X15 ساخته شده‌اند که در فصل سوم سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود.

X15 سیستم مرجع اینتل به حساب می‌آید که دارای مادربرد و پردازنده‌ مرکزی به همراه گرافیک مجزای لپ‌تاپی RTX 3060 یا RTX 3070 دارد. کامپیوترهای جدید Minisforum بدنه‌ بسیار باریکی دارند به طوری که ابعاد آن ۳۹۴ در ۲۶۰ در ۸۰ میلی‌متر اعلام شده است.

کامپیوترهای NUC X15 و NUC X17 به پردازنده‌‌های Core i7-11800H یا Core i5-11400H مجهز شده‌اند. Core i5-11400H دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته پردازشی بوده و فرکانس بوست آن برابر ۴.۵ گیگاهرتز است. این پردازنده به ۱۲ مگابایت کش نوع L3 مجهز است و از رم DDR4-3200 پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌ Core i7-11800H نیز از ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی بهره می‌برد و سرعت کلاک بوست آن ۴.۶ گیگاهرتز است و ۲۴ مگابایت کش نوع L3 دارد. دو کامپیوتر جدید Minisforum از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR4 پشتیبانی می‌کنند و دو شیار M.2 2280 PCIe SSD دارند.

به‌لطف بهره‌مندی از یک درگاه HDMI و یک درگاه Thunderbolt 4، می‌توان این کامپیوترها را هم‌زمان به دو مانیتور متصل کرد.پشتیبانی از یک درگاه اترنت، سه درگاه USB 3.2 Type-A، جک هدفون و کارت‌خوان SD از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر است.

هنوز قیمت هیچ‌کدام از دو کامپیوتر جدید Minisforum معلوم نشده است. اما همانطور که گفته شد این دو سیستم از گرافیک GeForce RTX 3060 Mobile یا GeForce RTX 3070 Mobile استفاده می‌کنند. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده اینتل قصد دارد به‌زودی مدل بعدی سیستم مرجع خود را با نام Alder County به‌عنوان اولین سیستم مجهز به گرافیک Arc Alchemist در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

منبع: shahrsakhtafzar




:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: